Özsu Balık Dil Değiştirme İkonu

Corporate Governance

  • Committees
  • Policies
  • sirket-bilgileri

      BİLGİLENDİRME POLİTİKASI

      Bilgilendirme Politikası, Özsu Balık Üretim A.Ş.’nin (“Özsu Balık”, “Şirket”) ilgili düzenlemeler kapsamında yapacağı bilgilendirmelere ilişkin esasları belirler. Bu Politika 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“SPKn”), 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, II-15.1 Sayılı Özel Durumlar Tebliği (“Özel Durumlar Tebliği”), II-17.1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği (“Kurumsal Yönetim Tebliği”) ve ekinde yer alan Kurumsal Yönetim İlkeleri (“Kurumsal Yönetim İlkeleri”) de dâhil olmak üzere Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri ve ilgili mevzuat kapsamında hazırlanmıştır.

      1.       AMAÇ

      Bilgilendirme Politikasında amaç, tabi olduğu Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ve Borsa İstanbul A.Ş. (BİST) düzenlemelerine uyumlu olarak geçmiş performansını, gelecek beklentilerini, ticari sır mahiyetinde olan ve şirketin rekabet gücünü engelleyen bilgilerin özelliği ve gizliliği dikkate alınmak koşuluyla, pay sahiplerinin, mevcut ve potansiyel yatırımcıların ve diğer menfaat sahiplerinin zamanında, eksiksiz, doğru, anlaşılabilir ve eşit koşullarda erişilebilir bir şekilde bilgilendirilmelerini sağlamak amacıyla şeffaflık ve doğruluğu temel alan aktif, şeffaf ve etkin bir iletişim sağlamaktır.

      2.       YETKİ VE SORUMLULUK

      Bilgilendirme Politikası, Özel Durumlar Tebliği’ne uygun olarak Yönetim Kurulu tarafından oluşturulmuştur. Yönetim Kurulu tarafından oluşturulan Bilgilendirme Politikası genel kurulun bilgisine sunulur. Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) ve Şirket’in kurumsal internet sitesinde (www.ozsubalik.com.tr) kamuya açıklanır.

      Şirket’in Bilgilendirme Politikası’nın izlenmesi, gözetimi, geliştirilmesi ve gerekli güncellemelerin yapılması Yönetim Kurulu’nun yetki ve sorumluluğu altındadır. Bilgilendirme Politikası’nda yapılacak değişiklikler Yönetim Kurulu’nun kararını takiben, gerekçesi ile birlikte özel durumların kamuya açıklanmasına ilişkin düzenlemeler çerçevesinde kamuya duyurulur ve genel kurul toplantısında pay sahiplerinin bilgisine sunularak, KAP’ta ve Şirket’in kurumsal internet sitesinde (www.ozsubalik.com.tr) yayımlanır.

      3.       BİLGİLENDİRME ESASLARI

      a)      Bilgilendirme Yöntemleri ve Araçları

      Özsu Balık, SPK ve BİST düzenlemeleri ile TTK hükümleri çerçevesinde, kamuyu aydınlatma amacıyla, aşağıdaki yöntem ve araçları kullanabilir.

      • KAP’ta ilan edilen özel durum açıklamaları ve Şirket Genel Bilgi Formu
      • KAP’ta ilan edilen finansal tablolar ve faaliyet raporları
      • Şirket’in kurumsal internet sitesi (ozsubalik.com.tr)
      • Yatırımcılar için hazırlanan bilgilendirme ve tanıtım dokümanları
      • Yatırımcı toplantıları
      • Ticaret Sicil Gazetesi ve günlük gazeteler aracılığı ile yapılan ilan ve duyurular
      • SPK düzenlemeleri uyarınca hazırlanması gereken izahname, duyuru metni ve diğer dokümanlar
      • Yazılı ve görsel medya vasıtasıyla yapılan basın açıklamaları
      • Telefon, e-posta, faks gibi iletişim araçlarıyla yapılan iletişim yöntemleri

      b)      Finansal Bilgilerin Kamuya Açıklanması

      Özsu Balık’ın finansal tabloları ve dipnotları SPK düzenlemeleri çerçevesinde Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları’na uygun olarak hazırlanır. Yıllık finansal tablolar tam kapsamlı şekilde ve altı aylık finansal tablolar ise sınırlı bağımsız denetimden geçirilerek SPK’nın II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği’nde düzenlenen esas ve usuller doğrultusunda KAP’ta ve kurumsal internet sitesinde ilan edilir. Aynı şekilde üç ile dokuz aylık finansal tablolar da Şirket tarafından hazırlanarak anılan Tebliğ’de belirtilen esas ve usullere uygun olarak kamuya açıklanmaktadır.

      Finansal tablolar ve dipnotları kamuya açıklanmadan önce SPK düzenlemeleri çerçevesinde Denetim Komitesi’nin uygun görüşüyle Yönetim Kurulu’nun onayına sunulur. Sorumluluk beyanı imzalandıktan sonra finansal tablolar, dipnotları ve varsa bağımsız denetim raporu ile birlikte ilgili mevzuat hükümlerinde belirlenen süre ve esaslara uygun olarak KAP’ta açıklanır. KAP’ta açıklanan Şirket’in finansal tablolar ve dipnotlarına geriye dönük olarak Özsu Balık kurumsal internet sitesinin Yatırımcı İlişkileri bölümünde yer verilmektedir.

      c)       Faaliyet Raporunun Kamuya Açıklanması

      Faaliyet raporunun içeriği sermaye piyasası mevzuatına ve SPK kurumsal yönetim ilkelerine uygun olarak hazırlanmaktadır. Faaliyet raporu Yatırımcı İlişkileri Bölümü tarafından hazırlandıktan sonra Yönetim Kurulu’nun onayından geçirilir ve süresi içinde KAP ve kurumsal internet sitesi aracılığıyla kamuya açıklanır. Faaliyet raporlarında açıklanacak bilgilerden ticari sır niteliğinde olanlara, ticari sır niteliğini korudukları süre boyunca faaliyet raporlarında yer verilmeyebilir; söz konusu bilgiler ticari sır niteliğini kaybettikleri tarihten sonraki ilk faaliyet raporlarında açıklanır.

      d)      Kamuya Açıklama Yapmaya Yetkili Kişiler ve Sermaye Piyasası Katılımcılarıyla İletişim

      Yazılı ve görsel medyaya ve veri dağıtım kanallarına yapılacak basın açıklamaları, Yönetim Kurulu Başkanı, Genel Müdür veya bu kişilerin uygun göreceği diğer yetkililer tarafından gerçekleştirilebilir.

      Şirkete gelen sorular ve bilgi talepleri Yatırımcı İlişkileri Bölümü tarafından yazılı ve/veya sözlü olarak cevaplandırılır. Söz konusu sorulara cevap olarak daha önce kamuya açıklanmamış bir bilginin açıklanmasına ihtiyaç duyulduğunda, Şirket Genel Müdürü, Muhasebe ve Finans Direktörü, Yatırımcı İlişkileri Bölümü Yöneticisi söz konusu ihtiyacı ele alarak Şirketin Bilgilendirme Politikası kapsamında değerlendirirler. Bu çalışma grubunun yaptığı değerlendirme neticesinde uygun görmesi halinde Şirketimize bu kapsamda yöneltilen soruların cevapları kamuya açıklanır. Bunun haricinde özellikle Yönetim Kurulu ve Genel Müdür tarafından görevlendirilmedikçe, Şirket çalışanları sermaye piyasası katılımcılarından gelen soruları cevaplandırmaya yetkili değillerdir. Şirkete iletilen sorular ve bilgi talepleri öncelikle Yatırımcı İlişkileri Bölümü’ne yönlendirilir.

      Şirket, kendisi hakkında hazırlanmış olan analist raporlarını; talep halinde, yanlış bilgilendirmenin önüne geçmek amacıyla, kamuya açık veriler kapsamında kontrol edebilir. Analist raporlarında yer alan fikir, tahmin, beklenti ve yorumlar söz konusu kişi ve kurumlara aittir ve şirketin veya yönetimin fikir, tahmin, beklenti ve yorumlarını yansıtmaz.

      e)      İdari Sorumluluğu Bulunan Kişiler

      İdari sorumluluğu bulunan kişiler; Özsu Balık Yönetim Kurulu Üyelerini veya Yönetim Kurulu Üyesi olmadığı halde, Şirketin içsel bilgilerine doğrudan ya da dolaylı olarak düzenli bir şekilde erişen ve Şirketin gelecekteki gelişimini ve ticari hedeflerini etkileyen idari kararları verme yetkisi olan kişileri ifade etmektedir. İçsel bilgilere erişimi olan idari sorumluluğu bulunan kişiler ulaşabildikleri bilginin kapsamına göre belirlenir. Buna göre Şirketin iş ve faaliyetlerinin sadece sınırlı bir kısmı hakkında detaylı bilgiye sahip olan ve bütüne ilişkin bilgileri kısıtlı olan personel üst düzey yönetici dahi olsa organizasyon bazında içsel bilgilere erişilebilir personel kapsamında değerlendirilmez. Yatırımcı İlişkileri Bölümü, iş akdi ile veya başka bir şekilde kendilerine bağlı olarak çalışan ve içsel bilgilere düzenli erişimi olan kişilerin listesini Merkezi Kayıt Kuruluşu’na bildirmek ve bu bilgilerde değişiklik olması durumunda gerekli güncellemeleri yapmakla görevlidir.

      f)        Geleceğe Yönelik Değerlendirmelerin Kamuya Açıklanması

      Geleceğe yönelik değerlendirmeler, geleceğe ilişkin içsel bilgi niteliğindeki plan ve tahminleri içeren veya yatırımcılara ihraççının gelecekteki faaliyetleri ile finansal durumu ve performansı hakkında fikir veren değerlendirmeleri ifade etmektedir. Geleceğe yönelik bilgilerin kamuya açıklanması durumunda, varsayımlar ve varsayımların dayandığı veriler de açıklanır. Bilgiler, dayanağı olmayan, abartılı öngörüler içeremez, yanıltıcı olamaz. Ayrıca, varsayımlar şirketin finansal durumu ve faaliyet sonuçları ile uyumlu olmak kaydıyla paylaşılır. Geleceğe yönelik değerlendirmeler, yönetim kurulu kararına veya yönetim kurulu tarafından yetki verilen kişinin yazılı onayına bağlı olarak açıklanabilir.

      Kamuya açıklanan geleceğe yönelik bilgilerde yer alan tahminlerin ve dayanakların gerçekleşmemesi veya gerçekleşmeyeceğinin anlaşılması halinde, güncellenen bilgiler derhal gerekçeleri ile birlikte kamuya açıklanır.

      g)      Kurumsal İnternet Sitesi

      Kamunun aydınlatılmasında ve şeffaflığın sağlanmasında SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin tavsiye ettiği şekilde Özsu Balık’ın kurumsal internet sitesi olan (www.ozsubalik.com.tr) pay sahipleri, yatırımcılar, aracı kuruluşların araştırma uzmanları ve diğer sermaye piyasası katılımcılarının yararlanabileceği detaylı ve aktif bir iletişim kanalı olarak kullanılmaktadır.

      Özsu Balık kurumsal internet sitesinde yer alan açıklamalar, Sermaye Piyasası Mevzuatı hükümleri uyarınca yapılması gereken bildirim ve özel durum açıklamalarının yerine geçmez. Şirket tarafından kamuya yapılan tüm açıklamalara kurumsal internet sitesi üzerinden erişim imkânı sağlanır. Kurumsal internet sitesi buna uygun olarak yapılandırılır ve bölümlendirilir. Şirket internet sitesinde Yatırımcı İlişkileri Bölümü için ayrı bir bölüm oluşturulmuş olup, bu bölüme ilişkin güncellemelerin yapılması Yatırımcı İlişkileri Birimi sorumluluğundadır.

      Yapılması durumunda yatırımcı bilgilendirme toplantıları veya basın toplantılarında açıklanan sunum ve raporlar Şirketimizin kurumsal internet sitesinde yayınlanır. Özsu Balık kendisi hakkında hazırlanan analist raporlarını, analist raporunu hazırlayan firmanın mülkiyeti olarak kabul eder ve kurumsal internet sitesinde yayınlamaz. Ayrıca bu raporları doğrulamaz, onaylamaz, sorumluluğunu almaz ve yaymaz.

      Öte yandan Şirket, yatırımcılarının elektronik ortamdaki bilgi taleplerini yanıtlamak üzere bir e-mail adresi (yatirimciiliskileri@ozsubalik.com.tr) oluşturulmuş durumdadır.

      h)      Haber veya Söylentilerin Doğrulanması

      Şirket hakkında sermaye piyasası araçlarının değerini, fiyatını veya yatırımcıların yatırım kararlarını etkileyebilecek öneme sahip, basın-yayın organları veya diğer iletişim yollarıyla ilk kez kamuya duyurulan veya daha önce kamuya duyurulmuş bilgilerden farklı içerikteki haber veya söylentilerin varlığının öğrenilmesi halinde, bunların doğru veya yeterli olup olmadığı konusunda açıklama yapılır.

      Şirket tarafından, doğrulama gerekliliğinin değerlendirilmesinde, haberin yayınlandığı basın-yayın organının tiraj ve bilinirliği de göz önünde bulundurulur.

      i)        İçsel Bilgilerin Kamuya Açıklanmasına Kadar Gizliliğinin Sağlanması

      Şirket, çıkarlarının zedelenmemesi için içsel bilgilerin kamuya açıklanmasını, yatırımcıların yanıltılmasına yol açmaması ve bu bilgilerin gizli tutulmasını sağlayabilecek koşulları oluşturmak suretiyle Özel Durumlar Tebliği’ndeki usul ve esaslara uymak kaydıyla erteleyebilir. Bu durumlarda sermaye piyasası mevzuatı uyarınca, içsel bilgilerin gizliliğini temin etmek amacıyla her türlü tedbir alınır. İçsel bilgilerin kamuya açıklanmasının ertelenme sebepleri ortadan kalkar kalkmaz, Şirket söz konusu içsel bilgileri kamuya açıklar. Şu kadar ki, açıklaması ertelenen içsel bilgiye konu olan olayın gerçekleşmemesi durumunda açıklama yapılmayabilir.

      Şirket, açıklanması ertelenen içsel bilgilerin gizliliğini sağlamak ve bu bilgilere erişimi kontrol etmekle yükümlüdür. Bu kapsamda, içsel bilgilere erişimi olan kişiler listesinde yer alanlar haricindeki çalışanlar ve hizmet alınan üçüncü kişilerin bu bilgilere erişimini önleyecek nitelikte tedbirler alır. İçsel bilgilere erişimi olan kişileri, içsel bilgilerle ilgili olarak kanun ve ilgili mevzuatta yer alan yükümlülükleri kabul etmelerini ve bu bilgilerin kötüye kullanımı veya yayılması ile ilgili yaptırımlardan haberdar olmalarını sağlamak amacıyla yazılı olarak bilgilendirilir.

      ÖZSU BALIK ÜRETİM A.Ş KAR DAĞITIM POLİTİKASI

      Özsu Balık Üretim A.Ş kar dağıtım politikası, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“SPKn”), Sermaye Piyasası Kurulu’nun Kar Payı Tebliği (II-19.1) (“Tebliğ”) ve Esas Sözleşmemiz hükümleri çerçevesinde hazırlanmıştır.

      Amaç

      Kar dağıtım politikasının amacı, Şirket’in tabi olduğu düzenlemeler ve Esas Sözleşme hükümleriyle uyumlu olarak, Şirketin kar dağıtım esaslarının belirlenmesi ve pay sahiplerinin Şirket’in gelecek dönemlerde elde edeceği karın dağıtım usul ve esaslarını öngörebilmesidir. Şirket, kar dağıtımı konusunda, pay sahiplerinin menfaatleri ile Şirket menfaati arasında denge kurulması için azami özen gösterir.

      Şirket, kar dağıtımı konusunda 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“SPKn”), 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu (“TTK”), sermaye piyasası mevzuatı, ilgili diğer mevzuat ve düzenlemelere uyar. Şirket, Sermaye Piyasası Kurulu’nun (“SPK”) Kurumsal Yönetim Tebliği’nde düzenlenen Kurumsal Yönetim İlkeleri’nde yer verilen ilkelerin gerçekleştirilmesine azami özen gösterir.

      Yetki ve Sorumluluk

      Kar Dağıtım Politikası, SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri çerçevesinde Yönetim Kurulu tarafından oluşturulmuş, Şirket genel kurul toplantısı gündeminde ayrı bir madde olarak pay sahiplerinin onayına sunulacaktır. Şirket’in Kar Dağıtım Politikası’nın izlenmesi, gözetimi, geliştirilmesi ve gerekli güncellemelerin yapılması Yönetim Kurulu’nun yetki ve sorumluluğu altındadır. Kar Dağıtım Politikası’nda yapılacak değişiklikler Yönetim Kurulu’nun kararını takiben, gerekçesi ile birlikte özel durumların kamuya açıklanmasına ilişkin düzenlemeler çerçevesinde kamuya duyurulur ve genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunularak, Şirket internet sitesinde (www.ozsubalik.com.tr) yayımlanır.

      Kar Dağıtım İlkeleri

      Şirketimiz ilke olarak, mevzuat ve finansal imkanlar elverdiği sürece, piyasa beklentileri, uzun vadeli stratejimiz, Şirketimizin sermaye gereksinimi, yatırım ve finansman politikaları, ilgili mevzuatta gerçekleşen değişiklikler, borçluluk, karlılık ve nakit durumu ve ulusal ve küresel ekonomik şartlar da dahil olmak ve bunlarla sınırlı olmamak üzere birtakım unsurlar dikkate alınarak kar dağıtımına karar verilir. Bu çerçevede Şirketimiz, yürürlükte olan mevzuat çerçevesinde dağıtıma konu edilebilecek yıllık net karın en az %20’sini nakit ve/veya bedelsiz şeklinde kar payı olarak dağıtmayı hedeflemektedir. Bununla birlikte Şirketimiz 2022, 2023, 2024, 2025 ve 2026 yılları hesap dönemlerine ilişkin dağıtıma konu edilebilecek net karın en az %25’ini nakit kar payı olarak dağıtmayı taahhüt etmektedir.

      Kar payı, dağıtım tarihi itibarıyla mevcut payların tümüne, bunların ihraç ve iktisap tarihleri dikkate alınmaksızın payları oranında eşit olarak dağıtılır. Şirketimizde kar payı imtiyazına sahip pay bulunmamaktadır.

      TTK’ya göre ayrılması gereken yedek akçeler ile esas sözleşmede veya kar dağıtım politikasında pay sahipleri için belirlenen kar payı ayrılmadıkça; başka yedek akçe ayrılmasına, ertesi yıla kar aktarılmasına ve yönetim kurulu üyelerine, ortaklık çalışanlarına ve pay sahibi dışındaki kişilere kardan pay dağıtılmasına karar verilemeyeceği gibi, pay sahipleri için belirlenen kar payı nakden ödenmedikçe bu kişilere kardan pay dağıtılamaz.

      Kar dağıtımının Genel Kurul toplantısının yapıldığı mali yılsonuna kadar tamamlanması hedeflenmekte olup kar dağıtım tarihine Genel Kurul karar verir. Genel Kurul veya yetki verilmesi halinde Yönetim Kurulu, sermaye piyasası mevzuatına uygun olarak kar payının taksitli dağıtımına karar verebilir.

      Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarafından yetkilendirilmiş olmak ve sermaye piyasası mevzuatına uymak kaydı ile kar payı avansı dağıtabilir.

      Şirketimiz Esas Sözleşmesi’nin ilgili maddesinde kar dağıtımına ilişkin esaslara yer verilmektedir.